Choć wydaje nam się, że w obecnej epoce
żyjemy poddawani nieustannemu potokowi zalewającej nas reklamy, przed
którą trudno się ukryć, nie jest to wcale nietypowa sytuacja. Reklama
jest bowiem tak stara jak produkcja i handel. W ruinach starożytnych
Pompejów na ścianach domostw można odnaleźć nachalne i bezgustowne
reklamy, jakby wyjęte z dzisiejszych czasów. Reklamowano najlepsze wino,
szynki, sklepy czy zbliżające się przedstawienia w miejscowym
amfiteatrze. W starożytnym Rzymie upowszechniły się bardzo...ulotki
reklamowe.
Nawet średniowiecze nie było wolne od
reklamy, nie tylko tej ustnej. Na przykład na bekach czy flaszach
reklamowały się klasztorne browary. Każda, nawet najnędzniejsza, gospoda
kusiła szyldem wysławiającym zalety jadła, noclegu i napitku. Wraz z
nastaniem rewolucji przemysłowej nadszedł czas niezwykle ekspansywnej i
agresywnej reklamy, który trwa do współczesnych czasów. Zmieniają się
tylko jej nośniki i kanały dystrybucji. Istota reklamy zaś pozostaje ta
sama. Zwiększyć sprzedaż i promować markę. Mało kto wie, że tzw.
"gadżety" dokładano już do prasy w początkach XIX wieku, zaś pierwsze
reklamy kinowe są tak stare jak ta dziedzina sztuki filmowej. Istota
reklamy się nie zmieniła. Zmieniają się tylko czasy i styl reklam.
Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńOgólnie sama reklama ma już całkiem spore korzenie i jestem zdania, że będzie się cały czas rozwijała. Ja również niedawno czytałam w https://www.epszczyna.pl/aktualnosci/art-5-typow-materialow-drukowanych-ktore-warto-wykorzystac-w-direct-marketingu,783 o typach materiałów drukowanych doskonale znajdujących zastosowanie w marketingu.
OdpowiedzUsuń