Świat w starym stylu

Świat w starym stylu

czwartek, 11 lutego 2016

Krótka historia reklamy


Choć wydaje nam się, że w obecnej epoce żyjemy poddawani nieustannemu potokowi zalewającej nas reklamy, przed którą trudno się ukryć, nie jest to wcale nietypowa sytuacja. Reklama jest bowiem tak stara jak produkcja i handel. W ruinach starożytnych Pompejów na ścianach domostw można odnaleźć nachalne i bezgustowne reklamy, jakby wyjęte z dzisiejszych czasów. Reklamowano najlepsze wino, szynki, sklepy czy zbliżające się przedstawienia w miejscowym amfiteatrze. W starożytnym Rzymie upowszechniły się bardzo...ulotki reklamowe.

Nawet średniowiecze nie było wolne od reklamy, nie tylko tej ustnej. Na przykład na bekach czy flaszach reklamowały się klasztorne browary. Każda, nawet najnędzniejsza, gospoda kusiła szyldem wysławiającym zalety jadła, noclegu i napitku. Wraz z nastaniem rewolucji przemysłowej nadszedł czas niezwykle ekspansywnej i agresywnej reklamy, który trwa do współczesnych czasów. Zmieniają się tylko jej nośniki i kanały dystrybucji. Istota reklamy zaś pozostaje ta sama. Zwiększyć sprzedaż i promować markę. Mało kto wie, że tzw. "gadżety" dokładano już do prasy w początkach XIX wieku, zaś pierwsze reklamy kinowe są tak stare jak ta dziedzina sztuki filmowej. Istota reklamy się nie zmieniła. Zmieniają się tylko czasy i styl reklam.

2 komentarze:

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie sama reklama ma już całkiem spore korzenie i jestem zdania, że będzie się cały czas rozwijała. Ja również niedawno czytałam w https://www.epszczyna.pl/aktualnosci/art-5-typow-materialow-drukowanych-ktore-warto-wykorzystac-w-direct-marketingu,783 o typach materiałów drukowanych doskonale znajdujących zastosowanie w marketingu.

    OdpowiedzUsuń